Tuesday, November 21, 2017

Vent litt med julenissene da!

Fra å ha en sur og våt høst, fikk vi plutselig minusgrader og frost i natt. 

Vanligvis er det veldig koselig å sitte ute på verandaen med pledd og ekstra varme, om man trenger. Men i høst har det vært for surt for meg, og i dag var det iskaldt, og minus 4 grader på baksiden av huset. Selvsagt var det varmere her i solen, men litt sjokk for en som ikke har hatt minusgrader andre steder enn i fryseren siden i januar. 
Jeg har laget høstdekorasjon her ute, for jeg takler ikke jul enda. Skal pynte med vinterlys i hagen til helga, men kjenner jeg får kløe av nisser i november. 
-Må da gå an å finne noe annet å pynte med!
 Kan legge til at de to bildene over her er fra søndag, og dette er fra i dag. Solen laget det gule lyset, -noe uvant i mine øyne da vi knapt har sett sol siden september.
Flere spør meg om jeg rydder inn puter og pledd etter hver gang jeg tar bilder, men jeg har både tepper og puter ute hele året. Andre farger om sommeren, -dette er vinter-putene mine.
Mangler en skinnfell, men det er fordi den hvite jeg hadde hadde blitt humlebol. Elsker humler, men kan ikke ha de inne på verandaen.

1 comment:

  1. Trivelig om enn kaldt på vgerandaen din! Nydelig senhøststemning.
    Godt å høre at en "stæsjedame" som deg også får grøsninger av nisser i november!
    Her kommer de ikke inn før lillejulaften... men alle har sine tradisoner. Før desember blir uansett merkelig.

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)