Sunday, April 2, 2017

Aldri vært så ille....

Jeg tror jeg aldri noen sinne har vært så syk som det jeg har vært denne måneden. 
Hadde jeg bare visst det jeg vet nå, hadde jeg stengt butikken i en uke og ikke forflyttet meg fra senga. Men når en driver eget firma og er avhenging av min egen arbeidskraft, er det ikke bare-bare. 
Å hvile en søndag, så fult kjør på mandag med feber og dritt i hals, lunger og bihuler, er vel ikke det ultimate, men jeg har alltid blitt fort frisk før. Forskjellen er vel at jeg ganske enkelt er sliten, i dårlig form og at arbeidsoppgavene hopet seg opp de to ukene jeg slet med en betennelse i kjeven, og måtte dope meg på alskens smertestillende, før jeg fikk time hos kjevekirurg.

Det har vært en prøvelse for både meg og firmaet mitt, og jeg har faktisk hatt lyst å slutte. Å kunne gå til legen, få en sykemelding og faktisk få lov til å være syk er ren luksus jeg må være for uten. Det er mye jeg har fått hjelp til av ansatte og søsteren min, men det jeg aldri får fri fra er regnskap, mailer og reklamasjoner. Jeg har vært så dårlig at mailboksen min har hopet se sånn opp at å komme til bunns er så og si umulig. Når det er snakk om fraktskader, og en selv sitter med ull i hodet og tror en har skrevet at vi skal selvsagt fikse det, -men så har du faktisk glemt å trykke på "send" fordi det kom en kunde i butikken akkurat da, eller at du fikk en telefon fra en annen kunde. Problemene oppstår generelt ikke når ting går på skinner, men når det forekommer avvik som en ikke innkalkulerer i selve jobben! 

Nå har jeg vel klaget nok, og ber om unnskyldning for alt det jeg ikke har gjort, og må prøve å ta igjen mailer for i går. 
Bildene under er fra tre dager i forrige uke der formen begynte å komme seg, før jeg havnet på en ny runde med feber da jeg kom hjem til full vinter igjen. 
Flott hotellrom i Kortrijk i Belgia, med herlige detaljer i gull.
Var invitert med på innkjøp med Herregård Design hos J-Line, -da legen min sa det var ok og dra om jeg tok det med ro.  Godt med ett avbrekk fra papp & isopor. 
 Vårfølelse <3 blomst="" full="" gr="" i="" magnolia="" nne="" og="" p="" plener.="">
 Mange gamle, koselige hus. Sjekk takvinduene på huset under!!
 Disse bro-tårnene er ett av landemerkene for Kortrijk. Rett før jeg knipset dette bildet, fikk jeg en snap fra svogeren min om at det var full snøstorm i Molde. Det var helt bart ute da jeg dro, og jeg hadde hverken hansker eller skjerf med meg, og skulle liksom måke frem bil...
Alle kvinnfolk skjønner jo at den siste timen her da ble brukt til seriøs shopping, for det er utrolig mange fine klesbutikker i Kortrijk. Med bare håndbagasje på billetten, måtte jeg både hoppe på kofferten og ha jakke utenpå jakka.  Og forsvarstalen min til mine medpassasjerer var da at det er svært mange som veier mye mer i egenvekt enn lille meg på flyet, så og vi styrtet var det ikke min feil!
Derimot ble det kun Skittles til ungene på Tax-free, for jeg maktet ikke å bære mer! ;)
 (Bildene fra showroomet kommer senere når vi har lot til å legge de ut. )

Nå håper jeg at en real dose med vitaminpiller, hvitløk, chili, solhatt, honning, sitron & ingtefær-te, samt en Jägermeister i ny og ne, gir meg nok boost til å klare meg gjennom dagen i morgen, samt bli frisk nok til å takle en innkjøpstur til Amsterdam til uka.

Nina




No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)